Mi a keresőmarketing jelentése?
Hiába veszünk kezünkbe vaskos szakkönyveket és hiába böngészünk az interneten akár órákon át, még a részletes szakmai leírásokban is ritkán találunk pontos definíciót, legtöbbször csak körülírást találunk a fogalomról.
A legtöbb weboldal tartalomkészítőjének a keresőmarketingről az a legfőbb mondanivalója, hogy annak legfontosabb részét a keresőoptimalizálás képezi (és az utóbbit kezdi tárgyalni).
Tény, hogy hierarchikus viszonyról van szó: a keresőmarketing gyűjtőfogalom, számos módszer és tevékenység tartozik alá, és ezek egyike valóban a keresőoptimalizálás, de az összefoglaló halmaznéven belül ugyanúgy fontos a tartalommarketing, s közösségi marketing, továbbá a pénzfizetéssel kísért eljárások. Lényegében tehát minden olyan tevékenység keresőmarketingnek minősül, amely közvetlen összefüggésben áll az internetes keresési eredményoldalakkal (SERP), illetve azok üzleti célú felhasználásával. Ezzel szemben a klasszikus értelemben vett keresőoptimalizálás a pénzfizetést feltételező megoldásokkal nem foglalkozik és kizárólagosan az organikus keresőtalálati helyezések javítása a célja. Helyes tehát, ha definíciónkban így fogalmazunk:
A keresőmarketing az online marketing speciális ágazata, amely az internetes tartalomkereső programok (Google, Yahoo, Bing, Baidu, Ask, Tango, Bluu, Johu, Yandex) kulcsszavas találati listáinak a felhasználása és célzott befolyásolása révén juttat valamely támogatott weboldalt kedvezőbb üzleti helyzetbe a weben.
Kulcsszavak sűrűsége: Az egyik szempont a keresett szavak előfordulásának jellemzői weboldalunkon: milyen sűrűségben fordulnak elő, mi a weboldal mérete stb. Minél informatívabb, a témához releváns tartalmat felmutatni tudó oldalról van szó, annál előrébb kerül az a találati listákban.
Linkek: A második szempont más oldalak a keresőszavakat tartalmazó oldalra mutató linkjeit használja az oldal fontosságának és relevanciájának meghatározására. Minél több a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldal linkel egy adott weboldalra, annál előrébb sorolódik az az előző szempont alapján hasonló megítélésű oldalak között. Ezt legegyszerűbben a tematikus, szerkesztett keresőbarát link katalógusok (például Startlap) teszik lehetővé. Egy oldal értékét a keresők szemében a Page Rank határozza meg. Ez a 0 és 10 közötti egész szám megmondja, hogy mennyire tartja fontosan a böngésző az adott oldalt, ezt pedig az oldalra mutató linkek mennyiségéből és minőségéből állapítja meg. A Google 2016. márciusában törölte a nyilvános Page Rank értékeket, helyette az utóbbi években a Domain Authority (DA) mutató terjedt el, ami a Page Rankhez hasonlóan a weboldalra mutató külső hivatkozások alapján kerül számításra, azonban nem 0-10 közötti, hanem 0-100-as skálát alkalmaz.
HTML: A harmadik szempont pedig a weboldal felépítésének, programozásának keresőbarátsága. Ide tartozik a megfelelő HTML, XHTML, CSS szabványok betartása csakúgy, mint az oldal belső hivatkozási rendszerének megfelelő kialakítása.
Valójában a kereső motorok több száz paramétert vizsgálnak egy adott oldal indexelése során. Ma már elmondhatjuk, hogy bár ezek a paraméterek fontosak, de a végső döntés mindig az, hogy az adott tartalom mennyire releváns a felhasználó keresésére.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.