Közösségi média marketing: Mindent meg kell tanulnod ahhoz, hogy nyerj.
A közösségi hálózatépítés abszolút mindenhol jelen van. Egyszerre tweetelhetsz egy nagyvállalatnak, meglátogathatod a helyi fogorvos Facebook-oldalát, és még egy régi barátodnak is küldhetsz azonnali üzenetet. Ha azon kapod magad, hogy gyakran ellenőrzöd a közösségi média fiókjaidat, fontold meg egy oldal hozzáadását a vállalkozásodnak. Ez a cikk bemutatja, hogyan élvezheted a nagyobb nyilvánosságot a közösségi médiamarketing segítségével.
Maradj mindig pozitív, amikor a közösségi médián keresztül marketingelsz. Az emberek szeretnek másokkal és olyan dolgokkal foglalkozni, amelyek jó érzéssel töltik el őket. Ha rossz szájízzel beszélsz másokról, vagy negatív kijelentéseket teszel, az ahhoz vezethet, hogy mások negatívan tekintenek a termékedre vagy szolgáltatásodra. Ezt tartsd szem előtt a személyes oldaladon is, ha van ilyen oldalad.
Használd a Facebookot, hogy nagyon alacsony költségű marketinglehetőségekhez juss. Készíts egy professzionális üzleti fiókot vagy hozz létre egy üzleti rajongói oldalt. Szánj egy kis időt arra, hogy megnézd a versenytársaidat a Facebookon, hogy megnézd, mekkora a jelenlétük, és mit tettek, hogy ezt elérjék. Ne másold le, amit ők csináltak, hanem használd az oldalukat példaként arra, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem.
Tervezd meg bölcsen és körültekintően a magas szintű közösségi médiastratégiádat. Nagyon fontos, hogy távol tartsd magad a legújabb közösségi trendektől, amelyek könnyen a semmibe vezethetnek. Fektesd le a stratégiádat, mielőtt bármilyen kötelezettséget vállalnál, és vedd figyelembe a marketing minden olyan útját, amelyet használni szeretnél.
Gondolkodj azon, hogy egy olyan bloggerrel írass, aki a te területed szakértője, vagy tedd meg ugyanezt helyettük. Bárhogyan is nézzük itt, potenciálisan növelheted a bázisodat. Ha máshol vendégblogolsz, győződj meg róla, hogy hagyják, hogy visszahivatkozz egy saját weboldaladra. Más bloggereknek is engedélyezned kell, hogy saját backlinkjeik is legyenek. Ez növeli a forgalmat minden érintett számára.
Próbálj meg linkelő alkalmazásokat használni a Twitteren, hogy egyszerre posztolhass más közösségi médiaprofiljaira is. Ezek a linkelő alkalmazások hatalmas időmegtakarítást jelentenek. Amikor a Twitteren közzéteszel egy üzenetet, az automatikusan közzéteszi ugyanazt az üzenetet a Facebook-, YouTube- és Google profilodon, így nem kell mindegyikbe bejelentkezned, hogy ugyanazt a tartalmat posztold.
Bár a közösségi hálózatok hatással lehettek a kommunikációnk módjára, a szakmaiság még mindig elengedhetetlen. Mutatkozz be személyesen, de őrizd meg a professzionalizmus látszatát. Ne keveredj vitába: egyszerűen törölheted azokat a hozzászólásokat vagy kommenteket, amelyeket nem találsz építő jellegűnek. Mindig hozz létre profilt a saját neveden, hogy legyen egy személyes oldalad.
A kedvezmények és kuponok felajánlása kiváló módja annak, hogy több embert szerezz, hogy nagyobb számú követőd legyen a közösségi oldaladnak. Ezáltal ügyfeleid VIP-nek érezhetik magukat, mert jobb árakat és ajánlatokat kapnak, miközben egyúttal segítenek az üzleted építésében.
Ismerd meg, milyen széleskörű a közösségi média marketing, ha helyesen akarod használni. Ne csak arra használd ezt a platformot, hogy információt adj, hanem arra is, hogy képezd magad a potenciális ügyfeleidről. Az egyik célod legyen, hogy ügyfeleid valós személyként tekintsenek rád, és ennek megfelelően lépjenek kapcsolatba veled. A közösségi hálózatok bőséges lehetőséget nyújtanak a marketingre, de néha jobban átgondolandó, hogyan lehet felhasználni az ügyfélkapcsolatokban.
Amint láthatod, rendkívül könnyen elkezdheted a közösségi média marketingtevékenységet. Ha korszerűsíted a hirdetésedet, és lépést tartasz az aktuális trendekkel, akkor te is megújuló sikereket érhetsz el a marketingtevékenységeiddel. E cikk elolvasásával egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy innovatív és hatékony marketinget tervezz vállalkozásod számára.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.