A keresőmarketing és annak lényege pár mondatban
A keresőmarketing, rövidítve SEM, olyan módszer az internet világában, melynek alkalmazásával elősegíthető, hogy egy adott weboldal kimagaslóbb helyre rangsorolódjon az internetes találati listán, ilyen találati lista pl. a Google. Fontos szempont, hogy weboldalunk abban az esetben jelenjen meg a találati listában, amikor az internet az általunk végzett és hirdetett tevékenységünkhöz tartalmilag hozzá tudja kapcsolni a keresést. Amennyiben ez nem állja meg a helyét, tehát, hogy a kulcsszó és a tartalom is szorosan nem kapcsolódik egymáshoz, abban az esetben az internetet használókat félrevezetjük. Az ilyen félrevezetések szankcionálhatók, büntethetők.
Ezek a büntetések abban mutatkoznak meg, hogy a keresőprogramok le rangsorolják weboldalunkat a találati listában, vagy ami még durvább, hogy ki is zárhatják az általuk megjelenítendő listákból, ezáltal semmiféle keresési feltétel alapján nem hozza a találatok közt. Tehát nem igazán kifizetődő a nem tisztességes elveket preferálni az internet világában. A keresőmarketing nagyon, hasznos és egyben nagyon bonyolult internetes tudomány.
Keresőoptimalizálás
Mi az, ami a SEM során történik, és mi az, ami által a weboldalunk látogatottságát befolyásolja, növeli? Ez sok mindentől, függ, például attól is, hogy a keresőmarketing mely területét alkalmazzuk, a keresőoptimalizálást (SEO) vagy éppen a keresőreklámozást (SEA). A keresőoptimalizálás lényege nem más, mint az, hogy mondhatni inkább ember közelibb technikákkal, érik el azt, hogy a kulcsszavas rákeresés során minél jobb besorolást érjen el oldalunk, és a hozott linkre kattintva minél többen látogassák oldalunkat, ezzel akár növelve a bevételünket, forgalmunkat is, abban az esetben, ha valamiféle kereskedelmi, vagy szolgáltatói tevékenységet végzünk.
Megállapítható, hogy a keresőreklámozással, majdhogy nem ugyan azt az eredményt érhetjük el minta a keresőoptimalizálással, annyi különbséggel, hogy nem csak az oldalunkkal foglalkozó keresőmarketinges cégnek fizetünk, hanem a webes megjelenést biztosító keresőprogram fenntartójának is. Ilyen felület Magyarországon legtöbbször a Google.
Ebben az esetben a siker azonnal érezhető, sokkal célravezetőbb, mivel a találati listában azonnal kiemelt helyen jelenik meg weboldalunk linkje. Ezzel szemben a keresőoptimalizálás technikáját alkalmazva, a sikerhez vezető út jóval hosszabb, és nem is mondhatni biztosnak az elért helyezésünket, mivel folyton változik az internet világa és nem előre kiszámítható jelenségek zajlanak körülötte.
Bízom benne, hogy sikerült rávilágítanom arra, hogy mi is az a keresőmarketing, hogy miként épül fel, s miben rejlik részterületeinek lényege.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.