Mi a keresőmarketing – SEM
A keresőmarketing elve és gyakorlata
Minden internetes keresés tartalomkeresés. Éppen ezért egyértelmű, hogy
a megfelelő webtartalom előállítása képezi keresésre alapuló marketingtevékenység alapját.
Nem léteznek marketing csodafegyverek sem nyomtatásban, sem az interneten, az ügyfélkör kiépítése egy hosszú folyamat, amelynek során különféle technikákat alkalmazunk. Ha online marketing segítségével szeretnénk sikeresek lenni az interneten, akkor egyfelől viselkedjünk úgy a weben, mint ahogy az offline üzleti életben viselkednénk, másrészt a keresőmarketing alapismeretek birtokában különböző webtechnikákat használva és ezekre maximális figyelmet fordítva készíthetünk igazán sikeres weboldalt.
És bár webtechnikáról beszélünk, ezzel nem annyira a programozói feladatokat, és nem is a webmester ügyes fogásait helyezzük előtérbe, hanem a webtartalmat, a webtartalom előállításának és kidolgozásában a technikáját.
A keresőszempontoknak megfeleltetett tartalom a keresőmarketing alfája és omegája,
minden egyéb csak ezután következik. Az persze fogas kérdés, hogy melyek a főbb kereső szempontok, és hogy a honlap tartalmát hogyan lehet ezeknek megfeleltetni. A tartalomkeresés felől nézve a tartalom úgy jelenik meg, mint olyan valami, ami egyszerre alanya, tárgya és eszköze a keresőmarketingnek, speciális értelmezésben ezt nevezhetjük tartalommarketingnek.
A keresőmarketing elméleti alapja tehát az, hogy keresés-specifikus tartalmat kell előállítani. A gyakorlat pedig azzal foglalkozik, hogy ez milyen eljárások, módszerek, stratégiák, technikák, fogások, trükkök segítségével lehetséges egy weboldalt a Google találati listák élére pozicionálni.
A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) definíciója
A kérdéssel társblogunk foglalkozik részletesebben:
A keresőmarketing meghatározása, jelentése
Alább a fenti linken teljes egészében elérhető honlapszövegből idézünk.
Mi a keresőmarketing jelentése?
Hiába veszünk kezünkbe vaskos szakkönyveket és hiába böngészünk az interneten akár órákon át, még a részletes szakmai leírásokban is ritkán találunk pontos definíciót, legtöbbször csak körülírást találunk a fogalomról.
A legtöbb weboldal tartalomkészítőjének a keresőmarketingről az a legfőbb mondanivalója, hogy annak legfontosabb részét a keresőoptimalizálás képezi (és az utóbbit kezdi tárgyalni).
Tény, hogy hierarchikus viszonyról van szó: a keresőmarketing gyűjtőfogalom, számos módszer és tevékenység tartozik alá, és ezek egyike valóban a keresőoptimalizálás, de az összefoglaló halmaznéven belül ugyanúgy fontos a tartalommarketing, s közösségi marketing, továbbá a pénzfizetéssel kísért eljárások. Lényegében tehát minden olyan tevékenység keresőmarketingnek minősül, amely közvetlen összefüggésben áll az internetes keresési eredményoldalakkal (SERP), illetve azok üzleti célú felhasználásával. Ezzel szemben a klasszikus értelemben vett keresőoptimalizálás a pénzfizetést feltételező megoldásokkal nem foglalkozik és kizárólagosan az organikus keresőtalálati helyezések javítása a célja. Helyes tehát, ha definíciónkban így fogalmazunk:
A keresőmarketing az online marketing speciális ágazata, amely az internetes tartalomkereső programok (Google, Yahoo, Bing, Baidu, Ask, Tango, Bluu, Johu, Yandex) kulcsszavas találati listáinak a felhasználása és célzott befolyásolása révén juttat valamely támogatott weboldalt kedvezőbb üzleti helyzetbe a weben.
Rövidebben:
Keresőmarketing = a keresőtalálatok befolyásolása és felhasználása marketing céloknak megfelelően. A SEM egy online marketing módszer, olyan tevékenység, amelyben a Google-találatok közt a weboldal pozíciójának a javítása, a kedvező helyezés elérése a cél.
Egy másik weblapunk értelmezései között azt is olvashatjuk, mivel foglalkozik A keresőmarketing szakember a Google találati listák felhasználásával és befolyásolásával igyekszik kedvező találati pozíciót szerezni egyvalamely honlaptartalom számára. Ez a következő műveletek végrehajtásával lehetséges:
- Egyedi fogalmazású, értékes honlaptartalom létrehozása. A tartalom kulcsszavas relevanciájának a biztosítása, keresőbarát formai megjelenés kialakítása. << Ez a honlapoptimalizálás.
- Releváns hivatkozásokra alapozott linkprofil kiépítése meglévő és újonnan létrehozott külső weboldalak felhasználásával. << Ez a linképítés.
- Blogtuning, szakmai írások sokaságának közzététele, bemutató és ismertető jellegű PR-cikkek írása és elhelyezése optimalizált és tematikailag kapcsolódó honlapokon. << Ez a tartalommarketing egy speciális módja.
- Közösségi marketing, tartalommegosztás, linkmegosztás, kommentelés
Fizetett linkek elhelyezése, Adwords kampány, linkmarketing.További kulcsszavak a témában: online marketing, tartalommarketing és public relations, weboldal tartalomoptimalizálás, google keresőmarketing, kreatív szövegírás, releváns online tartalom optimalizálása, google első helyre kerülés
a légy, hangya ellen, üzemorvos, üzemorvosi vizsgálat, 19.kerület, munkaalkalmassági vizsgálat, orvosi alkalmassági vizsgálat miből áll, i kerület, egészségügyi alkalmassági vizsgálat miből áll, szőnyegtisztítás árak
a légy hangya ellen üzemorvos üzemorvosi vizsgálat 19.kerület munkaalkalmassági vizsgálat orvosi alkalmassági vizsgálat miből áll i kerület egészségügyi alkalmassági vizsgálat miből áll szőnyegtisztítás áraka légy, hangya ellen, üzemorvos, üzemorvosi vizsgálat, 19.kerület, munkaalkalmassági vizsgálat, orvosi alkalmassági vizsgálat miből áll, i kerület, egészségügyi alkalmassági vizsgálat miből áll, szőnyegtisztítás árak
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.